MHKBB posted a photo:
Stuttgart, GrĂĽner Heiner
Camera: Leica M3
Lens: Leica Summicron-M 2/50
Film: Ilford XP2 super 400
MHKBB posted a photo:
Stuttgart, GrĂĽner Heiner
Camera: Leica M3
Lens: Leica Summicron-M 2/50
Film: Ilford XP2 super 400
iain.davidson100 has added a photo to the pool:
iain.davidson100 has added a photo to the pool:
iain.davidson100 has added a photo to the pool:

Even terzijde maar de communicatiemedewerker/copywriter/creative die met de titel 'Laat je niet interneppen' op de proppen kwam, verdient publieke vernedering, onterving en lijfstraffen (spreekwoordelijke lijfstraffen hoor, laat je niet intermeppen). Wij willen graag brave belastingbetalende burgers zijn maar met dit soort onzin drijven jullie ons in de armen van de soevereinen. WOORDEN DOEN ERTOE.Â
Afijn, een (tamelijk onzinnig) onderzoek naar de overtuigingskracht van Nigeriaanse prinsen laat zien dat er één slag mensen nog makkelijker in het ootje te nemen is dan de klassieke, digibete boomer: jongeren, hier vrij ruim gedefinieerd als 16 tot 34-jarigen. Dat is op zich niet gek want die mensen kunnen nauwelijks lezen, amper schrijven en zijn met enige regelmaat te dom om een computer te bedienen. Goedbeschouwd is een van hen oplichten dus veel makkelijker dan een omaatje van haar fiets duwen en beroven en bovendien hoef je er de deur niet voor uit. Gelukkig zitten er ontzettend veel Millennials in de Kamer en die zijn weliswaar iedere keer dat ze een puntje van kritiek te verwerken krijgen geneigd onder een dekentje op de bank ademhalingsoefening te gaan liggen doen maar ze zijn klaarblijkelijk net cynisch genoeg om zich niet aan de lopende band te laten interneppen.
Katten blijken hun baasje vaker en nadrukkelijker te begroeten dan hun vrouwtje – althans, als het om gemiauw gaat. In een nieuw onderzoek filmen Turkse wetenschappers hoe huiskatten hun eigenaar verwelkomen zodra die thuiskomt. Wat opvalt: bij mannen klinkt in de eerste 100 seconden gemiddeld 4,3 keer een miauw of ander geluid, bij vrouwen slechts 1,8 keer. Poezen lijken dus letterlijk harder te praten tegen mannen.​ De bron van het artikel is niet zomaar wat: dat is de New York Times.
De verklaring van de onderzoekers is weinig flatteus voor de gemiddelde kattenman. Mannen zouden meer “expliciete vocalisaties” nodig hebben om de signalen van hun kat op te pikken. Met andere woorden: veel katten hebben geconcludeerd dat hun baasje minder goed luistert, en zetten daarom een tandje bij. Dat past in eerder onderzoek waaruit blijkt dat vrouwen vaker tegen hun kat praten en beter zijn in het lezen van subtiele lichaamstaal en geluidjes.​
Belangrijk is wel dat het om een klein onderzoek gaat, met 31 deelnemers, allemaal in Turkije. Kattencommunicatie blijkt cultureel te verschillen, en Turkse mannen praten volgens de onderzoekers gemiddeld minder met hun dieren. Mogelijke andere factoren – hoe lang een kat alleen is geweest, of hij honger had, hoeveel de eigenaar zelf sprak – zijn niet volledig meegenomen. Experts waarschuwen daarom dat het te vroeg is om te concluderen dat álle katten wereldwijd hun baasje luider aanspreken dan hun vrouwtje.​
Toch raakt de studie een gevoelige snaar. Katten staan bekend als meesters in het verbergen van pijn en ongemak, terwijl onderzoek laat zien dat hun miauwen en kirrende geluiden speciaal zijn aangepast op menselijke oren. Hoe beter mensen die signalen leren verstaan, hoe eerder problemen worden gezien – van stress tot ziekte. Misschien is de les van dit onderzoek minder een grap over “doof voor kattenmannen”, en meer een uitnodiging aan alle baasjes om beter te luisteren naar dat kleine, eigenwijze roofdier op de bank.
Winterbanden hebben in Nederland zeker nut, maar minder vaak dan veel mensen denken en niet voor iedere automobilist evenveel. De kern: bij echte winterse omstandigheden bieden ze aantoonbaar meer grip en een kortere remweg, terwijl bij zachte winters en vooral stadsritjes allseasonbanden vaak een pragmatischer compromis zijn
De rijksoverheid stelt helder dat winterbanden in Nederland niet verplicht zijn, maar ze “wel verstandig” vindt bij winterse omstandigheden, vooral als er sneeuw ligt of de temperatuur langdurig laag is. De ANWB benadrukt dat winterbanden dankzij hun zachtere rubber en andere profielopbouw bij kou beter presteren dan zomerbanden, ook als er geen sneeuw ligt maar het wegdek nat en koud is.
De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) is voorzichtiger en wijst erop dat er geen ondubbelzinnig bewijs is voor een groot, algemeen verkeersveiligheidseffect van winterbanden in Nederland, vooral omdat onze winters relatief zacht zijn. Dat maakt de vraag “hebben winterbanden nut?” minder zwart‑wit dan de bandenbranche soms suggereert.
Nederland kent steeds mildere winters, met weinig dagen sneeuw en ijs en veel natte, kille dagen rond een paar graden boven nul. In zo’n klimaat is het nut van winterbanden het grootst voor automobilisten die veel rijden, in de ochtend- en avondspits onderweg zijn of regelmatig buiten de stad en op 80‑ en 100‑wegen komen. Voor incidentele, korte ritten in de Randstad kan een goede allseasonband, met voldoende profiel en juiste bandenspanning, vaak een redelijke middenweg zijn
Tegelijkertijd blijkt dat minder dan een derde van de Nederlanders in de winter daadwerkelijk op winterbanden rijdt, terwijl onderzoek aantoont dat de remweg onder ongeveer 7 Ă 8 graden duidelijk korter kan zijn dan met harde zomerbanden. Brancheorganisaties signaleren bovendien dat veel automobilisten met versleten of fout opgepompte banden rondrijden, wat het veiligheidsvoordeel van elk type band ondergraaft.a
Op warme dagen hebben winterbanden juist nadelen: de remweg wordt langer, de slijtage hoger en het brandstofverbruik neemt toe. Een citaat dat de nuance goed vangt, komt van de overheid: winterbanden zijn “niet verplicht, maar bij winterse omstandigheden wel verstandig” – en dat is precies het Nederlandse compromis.mijn.
Read more of this story at Slashdot.