rsspy

search

feeds

'

Wel.nl

Minder lezen, Meer weten.

Yvonne Coldeweijer gaat niet meer gratis 'juicen' voor groot publiek

Yvonne Coldeweijer gaat niet meer "juicen" voor een groot publiek, maar voor "een kleine, exclusieve club mensen". Dat heeft de roddelvlogster donderdag aangekondigd in een video op haar Instagram-kanaal Life of Yvonne.

De 37-jarige Coldeweijer spreekt in de video van "een speciale juice-memberclub" die zij gaat oprichten. Mensen kunnen voor 8,95 euro een abonnement nemen om zo de laatste roddels van Coldeweijer te horen. "Deze club moet echt klein blijven. Want hoe kleiner de club, hoe meer leipe juice ik kan delen. De juice wordt leiper dan ooit. Scoops staan voor je klaar. Maar vanaf nu ga ik alleen verder met mijn exclusieve kleine club mensen." De roddelvlogster adviseert haar volgers om "er heel snel bij" te zijn. "Voordat ik besluit je geen toegang meer te geven."

Van haar huidige account maakt Coldeweijer haar privéaccount. "Ik heb gemerkt dat veel mensen het leuk vinden om te zien wat ik doe met mijn leven. Mocht je dat leuk vinden, blijf mij dan ook zeker volgen", zegt ze.

Vertrekkende volgers

Coldeweijer kondigde een week geleden aan dat zij groot nieuws zou hebben op donderdagavond om 19.00 uur. Het lijkt erop dat volgers van Coldeweijer dit als een anticlimax ervaren. Dertig minuten na het verschijnen van haar video was ze 7000 van haar honderdduizenden volgers kwijtgeraakt.

Met haar "juice" haalde Coldeweijer meermaals het nieuws. Zo had ze een bijdrage aan het naar buiten komen van het Jumbo-incident waar Glennis Grace bij betrokken was en deelde ze een video waarop Lil Kleine zijn toenmalige partner Jaimie Vaes zou hebben mishandeld. Ook over de familie Hazes deelde Coldeweijer vaak berichten. Op haar Instagram-profiel noemt ze zich "Doctorandus in de Hazologie".


NTS is te spreken over het effect van wijziging donorwet

LEIDEN (ANP) - De Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) is "blij" dat sinds de wijziging van de donorwet in 2020 driekwart van de Nederlanders de eigen wens heeft geregistreerd. Dat is een stijging van 50 procent, meldt de NTS op basis van het evaluatierapport dat donderdag verscheen.

De wetswijziging bepaalde dat bij mensen die het donorregister niet zelf invullen komt te staan dat ze geen bezwaar hebben tegen donatie van organen of weefsel bij overlijden. De evaluatie laat volgens de stichting zien dat een meerderheid van de bevolking hiervan op de hoogte is. "Dat is de belangrijke winst van de donorwet. Deze evaluatie laat zien dat je erop mag vertrouwen dat mensen donor willen zijn als zij gekozen hebben voor 'ja' of 'geen bezwaar"', aldus de directeur van NTS Naomi Nathan.

Nathan benadrukt wel dat voorlichting over de donorwet nodig blijft, zodat er een situatie ontstaat waarin iedereen een weloverwogen keuze maakt. "Dat is een voorwaarde voor het behouden van maatschappelijk vertrouwen in de wet. En dát geeft de beste kans op meer orgaan- en weefseltransplantaties, waarmee we mensen op de wachtlijst kunnen helpen."

Ook roept de NTS iedereen op om zijn of haar donorkeuze te bespreken met familieleden, zodat zij er niet door verrast worden.


NTS is te spreken over het effect van wijziging donorwet

LEIDEN (ANP) - De Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) is "blij" dat sinds de wijziging van de donorwet in 2020 driekwart van de Nederlanders de eigen wens heeft geregistreerd. Dat is een stijging van 50 procent, meldt de NTS op basis van het evaluatierapport dat donderdag verscheen.

De wetswijziging bepaalde dat bij mensen die het donorregister niet zelf invullen komt te staan dat ze geen bezwaar hebben tegen donatie van organen of weefsel bij overlijden. De evaluatie laat volgens de stichting zien dat een meerderheid van de bevolking hiervan op de hoogte is. "Dat is de belangrijke winst van de donorwet. Deze evaluatie laat zien dat je erop mag vertrouwen dat mensen donor willen zijn als zij gekozen hebben voor 'ja' of 'geen bezwaar"', aldus de directeur van NTS Naomi Nathan.

Nathan benadrukt wel dat voorlichting over de donorwet nodig blijft, zodat er een situatie ontstaat waarin iedereen een weloverwogen keuze maakt. "Dat is een voorwaarde voor het behouden van maatschappelijk vertrouwen in de wet. En dát geeft de beste kans op meer orgaan- en weefseltransplantaties, waarmee we mensen op de wachtlijst kunnen helpen."

Ook roept de NTS iedereen op om zijn of haar donorkeuze te bespreken met familieleden, zodat zij er niet door verrast worden.


thexiffy

Last.fm last recent tracks from thexiffy.

Gaz Coombes - Overnight Trains

Gaz Coombes

The Kills - Wasterpiece

The Kills

Yard Act - When The Laughter Stops

Yard Act

404 Media

404 Media is a new independent media company founded by technology journalists Jason Koebler, Emanuel Maiberg, Samantha Cole, and Joseph Cox.

Facebook’s Bizarre AI Images Now on LinkedIn, Too

Facebook’s Bizarre AI Images Now on LinkedIn, Too

The same types of bizarre AI images that have repeatedly gone viral on Facebook have begun to make their way to LinkedIn. In some cases, these images are performing very well, as is the case on Facebook. In others, they are identified as AI by a majority of the commenters.

We’ve covered the success of AI-generated content farming on Facebook, where bizarre AI images of “shrimp Jesus,” hot flight attendants, elaborate wood carvings and sand sculptures, and children building extremely elaborate things out of trash have repeatedly gone megaviral and are getting fed to people via the platform’s recommendation algorithms. The same type of images are going viral on LinkedIn, which is nominally for work but has many bizarre corners and its own, often deranged types of engagement hacking.

“This is an amazing work of craftsmanship, and Mark should see this,” a post featuring an AI-generated child standing next to a gigantic AI-generated gourd (or wood?) carving of Mark Zuckerberg reads. “Please, re share so this can get to Mark Zuckerberg.” The post has 1,139 reactions and had 133 comments before the creator turned them off. 

Some of these images have been discovered by the r/linkedinlunatics subreddit, but I was able to find many other examples by searching for the same types of repetitive captions that these images are posted with on Facebook.

“I think the kid is so talented and has a great future,” one account wrote beside an image of an AI-generated child standing next to an elaborate AI-generated sculpture of the soccer player Ronaldo. “Don’t you agree he did his best bringing out Ronaldo sculpture from a tree.”

The post has 2,192 reactions, 173 comments, and 84 reposts. About half of the comments note that the image is AI-generated, while about half of them say things like “I just saw his wood curving of Messi, He is talented. Just amazing.” “There is talent all over the world waiting to be discovered!” “BRILLIANT! His work needs to be protected and nurtured.” 

Another image of a child on a garlic motorcycle has comments that vary from “That is the cutest baby” to “This is an AI generated picture, post real things.” A kid standing in front of a plastic motorcycle has generated comments like “Amazingly special talent” and “I say a big amen to your prayers.” An incredibly elaborate and obviously fake sand sculpture with the caption “sand sculpture has to be one of the finest we’ve ever seen” has been reposted a handful of times over the last year, has racked up thousands of reactions, and has comments like “It’s certainly not sand” and “Wow, absolutely wonderful, marvelous; a skillfuly work of Art! one of the most incredible work’s of art I’ve ever seen with the ocean view!” 

AI generated images like this have clearly not taken hold in the same way they have on Facebook, where it is possible to find thousands of AI-generated images with huge engagement without even trying. The pushback from the community on LinkedIn is also more obvious. But the same types of images are being spread there in the exact same way they are being spread on Facebook. 

I messaged one account that repeatedly published AI-generated clickbait and asked them if they knew that the images were AI generated, and why they posted them: “Of course I know it’s an AI,” they said. Another account doing the same said “Hi Jason, Thanks for reaching out. Nice having you here. I’m amazed at what AI can do.” 

Like Meta, LinkedIn has a lot riding on the mass-market adoption and acceptance of AI. 

LinkedIn is owned by Microsoft, which has a huge partnership with OpenAI and has beefed up its own AI investments. LinkedIn founder Reid Hoffman interviewed a “digital twin” of himself this week, and LinkedIn has integrated various tools that let people write posts using AI and respond to messages using AI. 

Autogenerated responses likely led to the exchange I had with one account posting AI images, which just said “Thank you” when I asked why they posted AI images. I responded with more questions and they said “What do you mean? I don’t know. Why?” I sent them another link to the image I was referring to, and then switched my own responses to LinkedIn’s autogenerated answers: “Do you like it” they said. “I love it” I responded. “Thank you so much” they responded.

LinkedIn did not respond to a request for comment.


Formula 1 News

Formula 1® - The Official F1® Website

Crypto.com Overtake of the Month Award - Vote for your favourite move now!

Judged by the fans, the Crypto.com Overtake of the Month Award celebrates the drivers that dare to perform the most challenging and courageous overtake manoeuvres during a race.

Championship points and 2025 pre-season testing discussed in second Formula 1 Commission meeting of 2024

The second meeting of the Formula 1 Commission in 2024 took place on April 25, chaired by FIA Single-Seater Director Nikolas Tombazis and Formula 1 President and CEO Stefano Domenicali.

Een koninklijk feestje kan Emmen goed gebruiken. Maar de kosten?

De koning is zaterdag in Emmen, dat de positieve publiciteit goed kan gebruiken. Maar: „Kan hij zijn eigen feestje niet betalen?”