Peter Kernwein posted a photo:
The Irish standup and writer on three-day benders, her accidental comedy career, and her feral stage persona
Born in County Roscommon in 1983 and raised in Dublin, Joanne McNally is a standup comedian and writer. Her breakthrough came with the one-woman show Bite Me, and her subsequent tour, Prosecco Express, included a 78-night run at Dublin’s Vicar Street. She co-hosts the hit podcast My Therapist Ghosted Me with Vogue Williams. Her standup show Pinotphile is touring Ireland and the UK until December. She hosts Unacceptable with Ed Gamble and Richard Ayoade on TLC.
I’m three and in the garden of my Aunty Joan’s house in Dublin, in knee-high socks with those little black crossbar brogues everyone had, a white polo neck and little bows in my hair.
Continue reading...Insider knowledge of the Danish capital’s food scene: four chefs (and our head of food) share their favourite spots
It has to be Københavns Bageri; they upgrade beloved Danish classics using the best ingredients. The cardamom buns are second to none, but the “potato cake” – that’s a choux bun filled with vanilla custard and topped with a cocoa-dusted marzipan disc to resemble a potato – might be my favourite. MF
For bread, go to Tír Bakery in the morning and stand in line – they sell out every day, but their bread is the best. For croissants, go to Bageriet B and sit outside and enjoy a good filter coffee. TH
Follow the third day at Trent Bridge from 11am BST
Second-day report | Read the Spin | Mail Tim
49th over: England 228-4 (Brook 2, Smith 1) Nathan Smith started with a wicket maiden, using the crease, swinging the ball and deploying wobble seam. After dismissing Root, he has Brook in his sights, with Blundell still standing up as he did for both these superstars at the Oval. Smith beats Brook outside off with the ball that doesn’t jag back in, and Brook may well be relieved to get down the other end with a dab to third man.
48th over: England 226-4 (Brook 1, Smith 1) In a shock development, we have a scoring shot! Jamie Smith, facing O’Rourke, gets a thick inside edge on his first delivery and takes a single to square leg. Harry Brook wants two, which might have turned a drama into a crisis. O’Rourke then produces a sharp yorker which Brook does well to keep out with a late jab, and a little calm descends as Brook gets off the mark with a push into the covers.
Continue reading...Prime minister Anthony Albanese says too many children still on platforms but he is ‘heartened’ by world-leading law
Social media bans go global: big tech faces a reckoning after Australia’s crackdown
Get our breaking news email, free app or daily news podcast
The federal government will double the penalty for breaches of Australia’s youth social media ban to $99m, arguing tech companies are “not doing enough” to keep children off harmful social media sites.
And the eSafety commissioner, now investigating potential breaches of the law by Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok and YouTube, will have its information-gathering powers strengthened under proposed further reforms.
Continue reading...BROUWERSDAM (ANP) - Door een blikseminslag bij het terrein van Concert at SEA zijn zaterdag aan het begin van de middag technische problemen ontstaan, meldt de organisatie. Bezoekers van Concert at SEA werden korte tijd van het terrein gehouden.
Het terrein is rond 14.30 uur weer open, maar volgens de organisatie zorgen de technische problemen er wel voor dat het eerste optreden van Bankzitters niet op tijd kan beginnen. Er wordt "momenteel hard aan gewerkt" om de problemen op te lossen.
De derde dag van het Zeeuwse festival eindigt zaterdag met optredens van organisator BLØF en Paul Elstak. Ook zijn er optredens van onder anderen Ilse DeLange, Snelle en James Arthur.
Op de eerste twee dagen hadden bezoekers van Concert at SEA al te maken met extreme hitte. De organisatie had vooraf extra maatregelen genomen, met onder meer gratis drinkwater en zonnebrand.
LONDEN (ANP/AFP) - Tennisser Jannik Sinner is een maand na zijn vroegtijdige uitschakeling in de tweede ronde van Roland Garros klaar om komende weken zijn Wimbledon-titel te verdedigen. Dat zei de Italiaanse nummer 1 van de wereld daags voor de start van het grandslamtoernooi in Londen.
Vorige maand ging het voor de Italiaan op het gravel van Roland Garros mis tegen de Argentijn Juan Manuel Cerúndolo. Sinner leek op weg naar de winst, maar verspeelde een voorsprong en bezweek onder de warme omstandigheden in Parijs.
"Ik voel me goed", vertelde Sinner, die algemene gezondheidstests deed om zeker te zijn dat zijn lichaam in orde was. "Alle tests waren erg goed", verzekerde hij aan verslaggevers.
Ook in Londen krijgen de tennissers komende week mogelijk te maken met temperaturen rond de 30 graden. "Ik heb het gevoel dat het, waar je ook speelt, elk jaar warmer wordt. Maar ik ben tevreden met het werk dat ik heb verricht", zei de viervoudig grandslamwinnaar over de omstandigheden en zijn voorbereiding. Het is de eerste keer dat hij voorbereidingstoernooien op gras oversloeg.
EASTBOURNE (ANP) - Tennisster Madison Keys begint aan Wimbledon met de zege van het WTA-toernooi van Eastbourne op zak. De 31-jarige Amerikaanse versloeg in de finale van het Britse grastoernooi Tatjana Maria uit Duitsland in twee sets: 7-5 6-4.
Voor Keys is het de derde keer dat ze het toernooi van Eastbourne wint. Ze deed dat eerder in 2014 en in 2023. Haar zege in 2014 was haar eerste WTA-titel. De Amerikaanse winnares van de Australian Open van 2025 kwam op Wimbledon twee keer tot de kwartfinales.
DEN HAAG (ANP) - Nieuwe aanvallen tussen de Verenigde Staten en Iran hoeven niet te betekenen dat de olie- en gasprijzen weer flink zullen oplopen. Dat zal vooral afhangen van hoe beide landen reageren op de aanvallen, verwachten energiedeskundigen. Zowel de olie- als gasprijzen zijn de afgelopen dagen fors gedaald na het voorlopige vredesakkoord tussen de VS en Iran en de heropening van de Straat van Hormuz.
"We hebben zoveel aanvallen gezien. Daar heeft de markt van geleerd", legt energiedeskundige Hans van Cleef van het bureau EqoLibrium het mogelijk beperkte effect uit. Volgens hem is het belangrijker hoe Iran en de VS reageren op de aanvallen. "Als daaruit blijkt dat we terug bij af zijn, zullen de prijzen omhoogschieten. Maar als daaruit blijkt dat ze gewoon blijven doorpraten, zal het meevallen."
Volgens Iraanse staatsmedia heeft Iran zaterdag Amerikaanse doelen in de regio beschoten als reactie op een Amerikaanse aanval. De VS meldden Iraanse doelen te hebben aangevallen na de beschieting van een schip in de zeestraat.
DEN HAAG (ANP) - De aanvallen die dit weekend hebben plaatsgevonden tussen Iran en de Verenigde Staten komen voor de Nederlandse Commandant der Strijdkrachten niet als een verrassing. "Het is niet onverwacht dat dit soort over en weer beschietingen gebeuren", zegt Onno Eichelsheim.
"Ik vind het niet verrassend", aldus de generaal. "Ik verwacht niet dat het grootschalig gaat escaleren." De internationale missie om de Straat van Hormuz open te houden voor de scheepvaart en waar Nederland een bijdrage aan wil leveren, lijkt volgens hem steeds dichterbij te komen.
Volgens Eichelsheim is doorgaans overal waar je militairen inzet een risico aanwezig, al moet er wel "een mate van veiligheid en stabiliteit" zijn. De generaal zegt dat iedere dag de situatie beoordeeld moet worden.
Vorige week werd bekend dat het fregat Zr.Ms. De Ruyter mogelijk een rol krijgt bij de missie. Defensieminister Dilan Yeşilgöz benadrukte wel dat er nog geen besluit is genomen. Eerder werd al een mijnenjager richting het Midden-Oosten gestuurd.
CARACAS/ROME (ANP/AFP) - Het aantal omgekomen buitenlandse slachtoffers van de aardbevingen in Venezuela is gestegen tot 45. Ambassades en ministeries van verscheidene landen hebben melding gemaakt van omgekomen landgenoten. Portugal meldde het grootste aantal: 28. Daarbij zijn ook mensen die op grond van herkomst nauwe banden met Portugal hebben. Portugal is op zoek naar 85 landgenoten.
Spanje heeft het aantal bevestigde doden verhoogd naar vijf. Van veertien Spanjaarden is inmiddels bekend dat ze vrijwel zeker onder het puin liggen. In totaal worden 133 Spanjaarden vermist. Er wonen 147.000 mensen met een Spaans paspoort in Venezuela.
China heeft zeven omgekomen landgenoten geteld. Brazilië twee en Chili één.
Italië meldt inmiddels twee doden. Het gaat om iemand die de Venezolaanse en Italiaanse nationaliteit heeft en om een van origine Siciliaanse vrouw. Het Italiaanse ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat er 170.000 mensen met een Italiaans paspoort in Venezuela wonen.
SPIELBERG (ANP) - Max Verstappen heeft bij de derde vrije training van de Grote Prijs van Oostenrijk de zesde tijd neergezet. Op de Red Bull Ring in Spielberg moest de Nederlander 0,273 seconde toegeven op de Brit George Russell in de Mercedes. Die was met 1.07,096 net iets sneller dan zijn Italiaanse teamgenoot Kimi Antonelli (0,038 seconde).
Achter Russell en Antonelli zette Lewis Hamilton, de winnaar van de GP van Catalonië twee weken geleden, de derde tijd neer op 0,066 seconde van zijn landgenoot. Verstappen, die pas na twintig minuten de baan opkwam, moest ook nog McLaren-coureurs Lando Norris en Oscar Piastri voor zich dulden. Zijn achterstand van 0,273 seconde op Russell was wel veel minder dan de halve seconde die hij in de eerste twee trainingen langzamer was dan Antonelli.
Na zeven races staat Verstappen zevende in de WK-stand met 55 punten. Antonelli gaat met 156 punten aan de leiding, gevolgd door Lewis Hamilton (Ferrari, 115 punten) en Russell (106).
De coureurs komen zaterdag om 16.00 uur in actie in de kwalificatie voor de Grote Prijs van Oostenrijk.

Hadden wij even gemist omdat we heel veel statiegeldflesjes BIER in onze mik aan het duwen waren maar minister Van Veldhoven (D66, kan niks, snapt niks, zweem van corruptie) heeft gisteren dus aan de Kamer geschreven dat er ook statiegeld op flessen voor sap en zuivel moet komen. Ja nee echt. Sinds er verplicht statiegeld op blikjes zit (een plan dat door ene staatssecretaris Van Veldhoven werd ingevoerd) is vrijwel iedere grote stad in Nederland een bende omdat alle openbare prullenbakken dagelijks ondersteboven worden gekieperd door een """professionele""" blikjesverzamelaar, het plan om de ellende te verhelpen is nu om het statiegeldbedrag nog verder te verhogen (???), minister van Veldhoven heeft dat eens even aangezien en geconcludeerd: daar willen we meer van hebben. Hoe dan. Kunnen we deze minister niet inwisselen?