osanpo_1848

gnsk has added a photo to the pool:

osanpo_1848

kottke.org

Jason Kottke's weblog, home of fine hypertext products

On reading Proust vs experiencing the world intermediated by screens (even when...

On reading Proust vs experiencing the world intermediated by screens (even when you’re not on one). “Your attention is, on a foundational level, all you have. This is why it feels worse than bad to waste it. It feels annihilating.”

💬 Join the discussion on kottke.org →

If you want to see the future of clean energy, you have...

If you want to see the future of clean energy, you have to go to China. They have flying 2-seater taxis, lunch delivery drones, robots that can swap your empty EV battery in 3 minutes, bullet trains, driverless taxis, etc.

💬 Join the discussion on kottke.org →

Inkblot Books via the Public Domain Review. These pre-date use of the...

Inkblot Books via the Public Domain Review. These pre-date use of the inkblot in the Rorschach test.

💬 Join the discussion on kottke.org →

Slashdot

News for nerds, stuff that matters

Microsoft Made Another Copilot Ad Where Nothing Actually Works

Microsoft's latest holiday ad for its Copilot AI assistant features a 30-second montage of users seamlessly syncing smart home lights to music, scaling recipes for large gatherings, and parsing HOA guidelines -- none of which the software can actually perform reliably when put to the test. The Verge methodically tested each prompt shown in the ad and found that Copilot repeatedly hallucinated interface elements that didn't exist, claimed to highlight on-screen buttons when it hadn't, and abandoned calculations midway through.

The smart home interface shown in the ad belongs to "Relecloud," a fictional company Microsoft uses in internal case studies. A Microsoft spokesperson confirmed that both the HOA document and the inflatable reindeer photo were fabricated for the advertisement. The ad closes with Santa Claus asking Copilot why toy production is behind schedule.

Further reading: Talking To Windows' Copilot AI Makes a Computer Feel Incompetent.

Read more of this story at Slashdot.

Friday Squid Blogging: Petting a Squid

Video from Reddit shows what could go wrong when you try to pet a—looks like a Humboldt—squid.

As usual, you can also use this squid post to talk about the security stories in the news that I haven’t covered.

Blog moderation policy.

Behance Featured Projects

The latest projects featured on the Behance

The Realm of Balance with CARTIER


The Realm Of Balance I created this special edition booklet with Cartier x Modern Weekly, transforming the "cheetah" into the guide of this scroll painting. It will journey through Beijing's iconic landmarks and everyday life scenes, narrating the story and bond between Cartier and Beijing, while exploring the shared pursuit of the beauty of balance deep within the souls of "equilibrium" and "harmony."

Wel.nl

Minder lezen, Meer weten.

Boeing wil vrijstelling van uitstootregel voor vrachttoestel

CHICAGO (ANP/BLOOMBERG/RTR) - De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing heeft de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA gevraagd zijn 777-vrachtvliegtuig tijdelijk vrij te stellen van een uitstootregel die eind 2027 ingaat. Daarbij verwijst Boeing naar een wereldwijd tekort aan dit soort brede vrachttoestellen.

De vliegtuigfabrikant wil goedkeuring om vanaf 2028 35 777-toestellen te produceren. De motoren van het vliegtuig voldoen niet aan de strengere norm die de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie van de Verenigde Naties heeft vastgesteld. Boeing werkt aan een nieuw model dat hier naar verwachting wel aan voldoet, maar dat is nog niet klaar voor 2028.

Boeing wil dat de FAA het verzoek voor 1 mei goedkeurt. Er is veel vraag naar deze zogenoemde widebody-vliegtuigen vanwege de opmars van onlinewinkelen en om de verstoringen in het zeevervoer op te vangen. "De wereldwijde luchtvrachtindustrie kampt nog steeds met een capaciteitsgebrek in widebody-vrachtvliegtuigen, wat directe en indirecte kosten voor consumenten verhoogt", stelt Boeing in de aanvraag.


Ministerie corrigeert Keijzer: pendelbus is niet van Qbuzz

DEN HAAG (ANP) - Demissionair minister Mona Keijzer (Asiel en Migratie, BBB) heeft vrijdagmorgen busbedrijf Qbuzz ten onrechte aangewezen als verantwoordelijke voor de pendelbus van en naar het Groningse Ter Apel. Dat laat het ministerie van Asiel en Migratie weten na vragen van het ANP.

Voorafgaand aan de ministerraad wees minister Keijzer naar Qbuzz, als het gaat om beveiliging op de bus waar veel overlast voorkomt. Ze bedoelde daar tussenbedrijf OV-bureau, stelt het ministerie vrijdagavond.

De bus wordt geregeld door de gemeente Westerwolde, waar Ter Apel onder valt. OV-bureau Groningen Drenthe is tussenpartij, de bus zelf is van Drenthe Tours. Qbuzz is wel verantwoordelijk voor de reguliere lijnbus tussen Emmen en Ter Apel.

Keijzer heeft inmiddels de gemeente opdracht gegeven om kaartjes voor de bus te verkopen. De minister vond het niet uit te leggen dat asielzoekers gratis met de bus kunnen en anderen met de lijnbus wel moeten betalen voor hun rit.


this isn't happiness.

ART, PHOTOGRAPHY, DESIGN & DISAPPOINTMENT INSTAGRAM ★ ELSEWHERES

Epstein Files Transparency Act, Winston Tseng





Epstein Files Transparency Act, Winston Tseng