US President Donald Trump's nominee for NASA administrator, Jared Isaacman, is "committed to move the Space Shuttle Discovery to Houston," according to the office of Senator John Cornyn (R-TX).…
The University of Pennsylvania has become the latest victim of Clop's smash-and-grab spree against Oracle's E-Business Suite (EBS) customers, with the Ivy League school now warning more than a thousand individuals that their personal data was siphoned from its systems.…

Taken from a vertical perspective, Kevin Krautgartner’s photographs of crashing waves conjure the power and beauty of our oceans. Captured along the coast of Western Australia, the images revel in the clarity and textures of the water and shoreline, where “wind, swell, and underwater topography creates some of the most powerful and visually striking wave formations I’ve ever encountered,” he says.
Krautgartner’s latest series is titled Waves | Ocean Forces. Turquoise water swirls, sprays, rolls, and washes over the sand, focused so specifically that the phenomenon appears nearly abstracted. The artist spends time planning and waiting for ideal weather conditions and swells in order to snap the high-resolution images, some of which he plans to transform into large-format prints.

While taking an analytical approach to waves, considering their physical properties and geologic impact, Krautgartner is also interested evoking our emotional connection to the ocean. “Waves have always fascinated me—not just as shapes, but as fleeting configurations of energy shaped by global and local forces,” he says. “What drew me to Western Australia was the possibility to witness this process at its most intense and most precise.”
Krautgartner’s work is currently on view through the end of January with Livia Lisboa Fotokunst in Hamburg, and he’s prepping for another solo exhibition in 2026. Find more on Behance, Instagram, and his website, where you can purchase prints.





Do stories and artists like this matter to you? Become a Colossal Member today and support independent arts publishing for as little as $7 per month. The article Luminous Western Australia Waves Crash Ashore in Kevin Krautgartner’s Aerial Photos appeared first on Colossal.

Weet u nog: de Amsterdamse ombudsman Munish Ramlal had een kritisch rapport geschreven over de rot in de werksfeer op de Stopera en het totale faalinstituut Bureau Integriteit, dat juist klachten daaromtrent moet behandelen. Dat kritische rapport verscheen alleen niet. Althans, niet zoals het initieel zou worden gepubliceerd, het werd aangepast. Betrokken bronnen klapten in de T uit de school over hoe Halsema de werkwijze van de ombudsman en de conclusie van dat initiële rapport met succes wist te beïnvloeden. Ramlal ontkende zelf te zijn gezwicht voor Halsema's furie maar bevestigde wel degelijk door haar onder druk te zijn gezet.
Maar nu komt daar een keiharde aanklacht tegen Halsema bij van Bernadette Verheggen, hoofdonderzoeker van de ombudsman. Zij distantieert zich in een 'verschillenanalyse', in handen van de T (gestuurd aan ambtenaren die met de ombudsman spraken voor het rapport), van Ramlals aangepaste versie van het rapport en is onverbiddelijk over de burgemeester: "Halsema zou de werkwijze van de ombudsman ’kwaadaardig’ hebben genoemd. 'Zij eiste een volledig ander onderzoek met ook een andere uitkomst en kondigde aan: ’Ik ga alles eraan doen om dit onderuit te halen’. Dit was geen gesprek, zelfs geen discussie. Hier was iemand, zoals ik het heb ervaren, met dreigementen en intimidatie heftig aan het (re)ageren', aldus Verheggen."
Het bovenstaande vond op 18 september plaats tijdens een gesprek tussen Ramlal, Verheggen en Halsema en haar posse over het bijna-af-rapport, waar Verheggen nog aan toevoegt: "Een toelichting geven over de onderzoeksaanpak bleek niet mogelijk, doordat de burgemeester de ombudsman steeds in de rede viel. Ook werden haar opmerkingen tijdens het gesprek grimmiger.” Uiteraard is dit volgens Halsema geen juiste weergave van het gesprek, zij noemt de aantijgingen via haar woordvoerder 'kwalijk'. Toch dreigde ze eerder Ramlal al aan een 'extern onderzoek' te onderwerpen.
Het is ook nogal wat: EISEN, DREIGEMENTEN en INTIMIDATIE van de koningin van Amsterdam die een kritisch rapport wel even onderuit zou halen. Dat is zelfs erger dan een rapport in een la verdwijsenelen, dat is je reinste sabotage van en een aanval op een onafhankelijk instituut als de ombudsman. Een ombudsman die middels zijn rapport juist aandacht wilde vragen voor de grote problemen op de Stopera. Een veilige werksfeer is kennelijk niet belangrijk en voor Halsema zelf is er sowieso niks aan de handa - ze is immers onaantastbaar. Gelukkig wordt door Verheggen, een dame met ballen, de zaak nu fijntjes aan de kook gehouden terwijl de totale prut op de Stopera voort blijft borrelen tot het debat aanstaande donderdag. Verheggen én Halsema zullen daarbij aanwezig zijn. Tjonge wat een k-zooi.
In just a few days (Dec 5), the entirety of Quentin Tarantino’s Kill Bill duology will be released in theaters as one four-hour-long film. Here’s the trailer:
Quentin Tarantino’s KILL BILL: THE WHOLE BLOODY AFFAIR unites Volume 1 and Volume 2 into a single, unrated epic—presented exactly as he intended, complete with a new, never-before-seen anime sequence.
And there will be an intermission. I haven’t seen KB in awhile and am looking forward to this.
Oh, and QT has a Kill Bill collab with Fortnite? Apparently in the original script, there was a scene where Yuki Yubari (Gogo Yubari’s twin sister) tries to get revenge on Kiddo, but it was cut because the director deemed it “too much to chew” for one shoot. Using Unreal Engine 5, Fortnite characters, and a motion-captured Uma Thurman, Tarantino has finally made the scene a reality. You can find it in the game or watch it on YouTube:
Tags: Fortnite · Kill Bill · movies · Quentin Tarantino · remix · trailers · video · video games